Одржана трибина „Дислексија, аутизам и АДХД у инклузивној настави

Чачак - У чачанском Дому културе одржана је трибина под називом „Дислексија, аутизам и АДХД у инклузивној настави", као подршка ученицима са посебним потребама у великој мери зависи од наставног и педагошког особља у основним и средњим школама.


Овај пројекат има за циљ да представи пројекат за наставнике, учитеље и запослене у основним и средњим школама у којима се спроводи програм инклузивног образовања, рекао је Љубомир Васојевић, координатор пројекта SEN TOOLKIT за помоћ школама у инклузивној настави.

Љубомир Васојевић, координатор пројекта SEN TOOLKIT за помоћ школама у инклузивној настави


„Ради се о међународном пројекту, који окупља стручњаке из те области и на тај начин покушавамо да разменимо мишљења да одговоримо на нека питања о овој доста комплексној и сложеној области која практично задире у све сфере нашег не само образовања, него и квалитета живота и рада у будућности", појаснио је Васојевић.


Гости трибине су били и представници школске Управе, Министарства просвете, науке и технологије, представници центра за стручно усавршавање запослених у образовању, али и представници школа, стручних тимова у школама које се баве инклузијом. Било је прилике да се разговара са представницима Удружења за помоћ особама са аутизмом из Београда, Удружења логопеда и многим другим људима који су укључени у ову област.


Предавања су планирана да се одржавају у целој Србији, трибином у Чачку је започето, а у следећа два месеца биће одржана у Новом Саду и београду.
„Оно што је занимљиво је да овај пројекат одрађују водећи стручњаци, укључено је неколико европских земаља и продукт тог пројекта биће обука која ће бити бесплатно стављена на располагање наставном кадру запосленом у школама. Очекујемо од свега тога доста користи и подршке за наставнике и учитеље у школама, који спроводе инклузивно образовање", закључио је Васојевић.

Радунка Лазић из београдског Удружења за помоћ особама са аутизмом

На овој трибини говорила је Радунка Лазић из београдског Удружења за помоћ особама са аутизмом, која је иначе, мајка осмогодишњег дечака који је аутистичан, а ове године кренуо у први разред.


„Један час прилагођен тој деци је значи да је учитељица у току летњег распуста преузела информације и инструкције како од родитеља, тако и од терапеута из претходне школе, то је нешто што се у пракси апсолутно не дешава, дете транзиција се потпише у јуну, јулу, међутим, то заживи тек од септембра", казала је она.


Према њеним речима директори школа се посете и размене све остало, јер да би се прилагодило окружење за дете, требало би да се прилагоди, како простор, тако и све остале методе и оно шта је детету окидач, како учи и којом брзином усваја знања. То је нешто идеално што би било уз консултацију родитеља, тих других терапеута где дете проводи време, то је онда усаглашено баш по његовој мери.

 Катарина Анђелковић, мастер логопед


Катарина Анђелковић, мастер логопед је објаснила да је веома важно препознати проблеме у раном узрасту из ког разлога је рана детекција је нешто што омогућава бољу прогнозу, јер се ради о великој неуропластичности мозга код детета.


„Из тог разлога би било пожељно да педијатри, након прве контроле упуте дете које показује сумњу на одређене размене поремећаја на даљу дијагностику, како би успели да на време детектујемо проблем и прогноза буде боља", закључила је Анђелковић.


ПЗС

 

Датум објаве: 08.10.2020.

Share






ФОТОГРАФИЈА


Фото: ПЗС

АУДИО

Ова објава нема аудио снимак!

ВИДЕО

Ова објава нема видео снимак!