Ученици специјалне школе почели припреме за Зимске олимпијске игре

Чачак – Од старе јездинске школе из 1975. Године, школа за основно и средње образовање „1. Новембар“, данас постала модерна образовна Установа. Школа тренутно има 75 ученика, а после завршеног трогодишњег образовања, учениси стичу знање помоћника књиговезца.

„Сада постоји једна новина, а то је заједница наших школа, а у договору са Министарством предузима се акциони план. Што се тиче самих наставних планова и програма за наше школе, јер зна се да школе раде по редовном програму. Међутим, врло је тешко постићи тај програм који постоји и у некој минималној мери за поједине ученике, поготову децу са аутизмом, тако да је предлог да се више форсирају предмети који тој деци одговарају, као што су физика, хемија или страни језици, евентуално остаје мало и по страни, а да деца раде оно што могу и за шта имају неке склоности“, рекао је Милорад Ђондрић, директор школе за основно и средње образовање „1. Новембар“ у Чачку.

Милорад Ђондрић, директор школе за основно и средње образовање „1. Новембар“, Чачак, фото: ПЗС

Поред доброг система образовања, школа је свакако препознатљива и по успесима на спортском плану. Спортске активности од великог су значаја за развој деце са инвалидитетом, не само због њиховог развоја, већ и због социјализације и даљег уклапања у радну средину.

Прва соиртска олимпијада на којој су учествовали одржана је 2003. Године.

„Ми смо се од 2003. Године у програм специјалне олимпијаде, организације која се бави спортом особа са интелектуалним недостатком, учествујемо на летњим и зимским олимпијадама, европским првенствима редовно. Четворо наших спортиста се припремају за учешће на Зимској олимпијади, која ће бити 2022. Године у јануару у Казању у Русији. То су за сада физичке припреме, већ у децембру крећемо са скијашким правим припремама“, казао је Србо Ристановић, професор физичке културе.

Индивидуални приступ са децом ометеном у развоју, главни је принцип на коме почива рад професора физичке културе. Велика одговорност, стрпљење, упорност, радост и љубав, део су њиховог  посла.

Србо Ристановић, професор физичке културе, фото: ПЗС

„Та деца знају да препознају када упорно, стрпљиво и са љубављу радите са њима, знају то давам на неки најбољи начин то врате. Ја кад сам дошао овде, мислио сам да је резултат у првом плану, нисам имао појма, ни пуно искуства у раду са децом са посебним потребама, међутим, временом мало човек сазри и онда сам схватио у принципу да је изузетво да се они појаве на неком  од такмичења, то је прво, да се друше, дакле, да се та деца социјализују, да коначно неко чује и види за њих“, истакао је Ристановић.

Десетогодишњи рад у овој образовној установи доноси му велико задовољство, али уме да буде и јако тежак.

„Изузетно тешко, ово је нешто што исцрпљује човека. На неки начин, морате да дате не 100 одсто, него више од 100 одсто. Међутим, када та деца, само препознају тај ваш рад и ту вашу љубав, то неизмерно давање, које онио осете, онда је то нешто највредније“, истакао је он.

У раду школе већ 20 година укључени су психолози и дефектолози, посао психолога што се тиче глобалног рада, не разликује се од ангажовања у редовним школама. Искуство рада са овом децом врло је позитивно.

Љиљана Марић, школски психолог, фото: ПЗС

„Оно што разликује методологију ио начин рада јесу посебни програми који се праве за свако дете, оно што је најбитније јесте да се на почетку рада са децом направи добра процена, како психолога, тако и осталих чланова тима, као што су дефектолози, едукатори и да се на основу тих сазнања и те процене направе индивидуални образовни планови, који су постали обавезни за сву децу са сметњама у развоју“, казала је Љиљана Марић, школски психолог.

Актуелна епидемиолошка ситуација отежала је рад у почетном периоду пандемије, када деца нису ишла у школу.

„У време пандемије били су смањени социјални контакти, а то је њима веома потребно, тако сада, функционишемо добро, колико ће то да траје, држимо палчеве да то буде што дуже да би смо са децом могли што више да постигнемо, јер они тешко могу да прате наставу на даљину“, закључила је Марић.

Спортски резултати ових ученика, нижу се годинама, како на међународном нивоу, тако и на специјалним олимпијадама. Кошарка, одбојка, стони тенис, скијање и пливање, основне су спортске дисциплине.

ПЗС

Датум објаве: 25.09.2020.

Share






ФОТОГРАФИЈА


Фото: ПЗС

ВИДЕО

Ова објава нема видео снимак!

АУДИО

Ова објава нема аудио снимак!