Безбедније улице за слепе и слабовиде

Чачак - Агенција за безбедност саобраћаја прокенула је пилот пројекат под називом „Безбедније улице за слепе и слабовиде” а данашња трибина је одржана и у Савезу за слепе и слабовиде у Чачку.

Радивоје Трифуновић из Агенције за безбедност саобраћаја из одељења за планирање, превенцију и едукацију


„Кампања има за циљ да кроз трибине које радимо дефинишемо проблеме слепих и слабовидих лица у саобраћају из личних искуства. Како би то проследили првенствено доносиоцима одлука у оквиру изградње инфраструктуре. До сада трибине су одржане у Београду, Новом Саду, Панчеву а данас и у Ужицу и Чачку. Ово је још пилот пројекат са којим се кренуло пре 10 дана. Наше Законске одредбе су добре али се не поштују, јер су возачи бахати па се заустављају на пешачким прелазима, на тактилним стазама за које велики број грађана и не зна за шта служе па ће ту стати из незнања. Може се доста побољшати стање у саопраћају, постављањем звучних семафора што се може одрадити на нивоу локалних самоуправа. Систем превентиве и репресије мора да функционише заједно, Агенција се труди да људе едукују зашто је нешто прописано и како се примењује, а након тога иде репресија”, рекао је Радивоје Трифуновић из Агенције за безбедност саобраћаја из одељења за планирање, превенцију и едукацију.

Дејан Томић председник Међуопштинске организације слепих и слабовидих у Чачку

Дејан Томић председник Међуопштинске организације слепих и слабовидих у Чачку захвалио се Агенцији за бебедност саобраћаја из Београда и Бранки Бркић секретару Савеза слепих Србије која је изабрала чачанску организацију за пилот пројекат.

„Са нама су данас чланови наше организације и гости из Краљева. Звучни семафори су овде постављени пре 20 година али на иницијативу локалног становништва су погашено јер су им били бучни и сметали им. Сада на наш предлог се поново ради семафор код Поште у граду, а требало би и сви у строгом центру да буду озвучени. Бахато паркирање је толико неподношљиво поготову у кварту где је не само наша установа већ и Зрачак и школа `1. новембар`. Високи ивичњаци такође су велики проблем људима са другим инвалидитетима. Имамо тактилну стазу која не води нигде, ни у Општину ни у Дом кулутре, ни у биоблитеку, аоне би требало бити и шире”, казао је Томић.

Весна Мештеровић саобраћајни инжењер

Весна Мештеровић саобраћајни инжењер коју је Агенција ангажовала као стручњака сматра непрописно паркирање као највећи проблем слепих и слабовидих.

„Исто тако и бициклисти који нису прошли обуке крећу се што по коловозу, што по тротоару где их слепе особе не чују а не могу ни да их виде. Такође, бициклистичке стаже су тако конципиране да су обележени само фарбом, па слепе особе не могу штапом да одреде да ли се крећу по њој. Електрични тротинети и аутомобили који су бешумни, такође представљају проблем. Требало би да се и у ауто школама посебна пажња посвети постојању лица са инвалидитетом и њихово учешће у саобраћају”, рекла је Мештеровић.

ПЗС

Датум објаве: 23.12.2019.

Share






ФОТОГРАФИЈА


Пилот пројекат Агенције за безбедност саобраћаја, фото: ПЗС

ВИДЕО

Ова објава нема видео снимак!

АУДИО

Ова објава нема аудио снимак!